2012.09.01.
13:17

Írta: Szilágyi Virág

2012.08.31. Hol tartunk most?

Sziasztok!

Utoljára két hete jelentkeztem.

Sajnos nem azért, mert rengeteg dolog volt, és szállítani kellett az építőanyagokat, hanem azért mert érdemben nem túl sok minden történt.

Elkészültek a kéményseprő papírok, ezeket bevittem az építéshatósághoz. Azokkal majdnem minden rendben volt, kicsit rövidebb volt a terven a kémény, de majd magasabbra építjük.

Tegnap délután a munkahelyemen csörgött a telefon. Rejtett szám. Az építéshatóságtól hívott az ügyintéző, hogy majdnem minden rendben van, MAJDNEM. Két apró dolog hiányzik, jegyzeteljek. Addig megírja a határozatot, és kihagyja a hiányzó részt, majd ha bevittem beleteszi.

Gyorsan leírtam mik hiányoznak?

1. Építmény értékének a számítása. Ezt a tervezőnek, a terveken fel kell tüntetni, de ne aggódjak, ez csak egy sor, a négyzetmétert kell 140.000-el felszorozni.

2. Balti magasság.

Gyorsan el is küldtem a tervezőknek, hogy ezeket pótolják, és én azonnal viszem is át Szentendrére, hogy minél hamarabb megkapjuk a határozatot.

Fel is hívott a tervező, hogy mindent még megcsinálnak, másnap reggel vihetem, de a balti magasságot mérjem már le a telek közepén. Ekkor világosított fel, hogy ez a Balti tengerhez képest mért magassági pont. Szerencsére az okos telefonom GPS-e tud ilyet mérni (drága férjem felvilágosított hogy hol találom ezt az adatot), úgyhogy megoldottam.

Másnap reggel be is vittem gyorsan, és megkérdeztem, hogy akkor mikor lesz kész a határozat. Mondta a hölgy, hogy megcsinálja, de az még 30 nap mire jogerőre emelkedik, mert a szomszédok fellebbezhetnek. Szerencsére a szomszédok ettől egy nyilatkozat aláírásával elállhatnak, úgyhogy kértem is formanyomtatványt.

Valahogy 7 db szomszédunk lett, ilyen-olyan öröklések útján, szerencsére a nagy részüket nem ismerem. Egyikükről tudom hogy Chicagoban él, de ő nagyon kedves hölgy, azonnal írtam is neki e-mailt, hogy szkennelve küldje vissza, hogy utána a többiek is aláírhassák (valahogy kibuliztam, hogy fogadják el e-mailben is).

Utána elkezdtem hívni a szomszédokat, hogy tudják-e kik azok az idegenek, akiket nekem szintén szomszédként nyilatkoztatnom kell... Kiderült hamar, hogy ki kinek a lánya, örököse, volt élettársa stb.

Mikor az utolsó telefont ejtettem meg, közölte a szomszéd úr, hogy jaaaa, az a bizonyos utolsó nevű idegen az ő nagynénje volt, aki már jó pár éve elhunyt. De ezek szerint a földhivatalhoz még nem jutott el a hír...

Sajnos szerepel a tulajdoni lapon, még nem tudtam kideríteni, hogy tulajdonosként, vagy esetleg csak haszonélvezeti joga volt. Ha az utóbbi, akkor talán elég a halotti anyakönyvi kivonat, ha viszont tulajdonos volt, akkor azt valaki örökölte, és indul egy hatalmas procedúra, hogy megtaláljam az örökösöket és gatyába rázzam a tulajdoni viszonyokat...

Szerencsére nagyon nagyon kedvesek és segítőkészek a szomszédaink. Mindenki, akit eddig megkerestem egyből rábólintott hogy aláírja, sőt még a halotti anyakönyvi kivonatot is segítenek előkeresni.

Remélem jövőhétre mindenkivel alá tudom már íratni, és a kezemben lesz a jogerős határozat, miszerint elkezdhetjük az építkezést.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szylak.blog.hu/api/trackback/id/tr114743598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása